
Verkoop- en marketingtraining
In de zeer competitieve zakelijke omgeving van vandaag staan verkoop- en marketingprofessionals voorop bij zakelijk succes. Sales executives moeten niet alleen prospects kunnen motiveren en overtuigen, ze moeten ook de vaardigheden hebben die nodig zijn om anderen in de organisatie succesvol te managen, motiveren en trainen. Een sterk programma voor loopbaanonderwijs kan verkoopprofessionals voorbereiden op deze veeleisende en dynamische rol.
Verkoopmanagers, senior verkoopvertegenwoordigers, buitendienstmedewerkers, belangrijke verkoopmanagers, telesalesvertegenwoordigers en verkoopmedewerkers. Beroepen in verkoopmanagement en marketingfuncties in het veld werden traditioneel door mannen gedomineerd. Bij veel telesales-carrières was daarentegen een groot percentage vrouwen in dienst. Hoewel er een groot percentage vrouwelijke verkoopmedewerkers was, waren de totale aantallen niet zo wijd verspreid. Hoewel er een groter aantal mannen betrokken was bij telemarketing, is de trend langzaam aan het veranderen, met meer vrouwen die het telemarketingveld betreden.
Met de recente focus op het werven van vrouwen voor verkoop en marketing, is er een toename van het aantal verkoop- en marketingprogramma's gericht op vrouwen. Velen associëren verkoop- en marketingcarrières met mannen. Als je echter een sterk verlangen hebt om betrokken te raken bij een carrière die gericht is op gendergelijkheid, zijn er mogelijkheden voor jou.
Het eerste dat u moet beslissen, is welk type verkoop- en marketingprogramma u wilt volgen. Veel hogescholen en universiteiten bieden programma's op het gebied van verkoop en marketing aan. Een opleiding op het gebied van verkoop en marketing kan een wereld van mogelijkheden voor u en uw gezin openen. Je kunt je diploma gebruiken om een eigen bedrijf te starten, voor een adviesbureau te werken of zelfs om een onafhankelijk consultant te worden. Als het uw doel is om binnen een bedrijf te werken om de diversiteit in verkoopleidersposities te vergroten, kunt u ervoor kiezen om in consult te gaan.
Je onderwijsprogramma omvat lessen op verschillende verkoopgebieden. Je moet de cursussen in een specifieke volgorde afronden en een aantal lessen volgen op elk niveau van het curriculum. Hierdoor kunt u een pad kiezen waarmee u een grondig begrip van elk gebied krijgt. Deze kennis helpt je bij je carrièredoelen. Na het voltooien van uw programma, moet u slagen voor een staatsexamen waarin uw kennis, vaardigheden, capaciteiten, opleiding, ervaring en referenties worden beoordeeld.
Als je eenmaal je diploma hebt behaald en het examen hebt gehaald, moet je slagen voor een landelijk verkoop- en marketingexamen. Dit examen test uw kennis en vaardigheden en kennis over verkoop, marketing, verkoopleiderschap, bedrijfsbeheer, verkoopcommunicatie, verkoopbeheer, financiële planning en verkoop. en marketingcommunicatie. Een certificeringsexamen wordt afgenomen door de National Certification Commission for Sales and Marketing (NCCM). Het examen behandelt deze gebieden en meer.
Veel staten eisen dat verkoop- en marketingprofessionals een licentietest afleggen. Dit staat bekend als het verkoopexamen. Het examen behandelt een breed scala aan onderwerpen, waaronder algemene verkoopvaardigheden, verkooponderhandelingsvaardigheden, verkoopvaardigheden, afsluitvaardigheden, verkooponderhandelingstechnieken, verkoopplanning en verkoopafsluitingsvaardigheden. Elke staat vereist dat aanvragers een schriftelijk examen afleggen voordat ze een verkooplicentie kunnen verkrijgen.
De meeste staten hebben geen nationale NCCM-certificeringen nodig, maar ze worden aanbevolen voor licentiedoeleinden. De National Association of Certified Public Accountants (NACC) raadt NACC-leden aan om een staatsspecifiek examen af te leggen voor al hun leden, en zij hebben hun nationale examen gecertificeerd.
De National Commission on Certifying Agencies for Education in Nursing (NCCN) is een andere instantie die verkoop- en marketingprogramma's erkent. De accreditatie is gebaseerd op zowel de cursussen als de prestaties van het programma. Ze beoordelen ook het trainingsprogramma, klinische ervaringen, prestatiegegevens, prestatie-evaluaties en resultaten van het programma.
Wanneer u een verkoop- en marketingtrainingsprogramma voltooit aan een geaccrediteerde instelling voor hoger onderwijs, kan dit u op een aantal manieren helpen in uw toekomstige carrière. Het geeft je de tools die je nodig hebt om een baan te vinden, naar een graduate school te gaan, een hogere graad of certificering te behalen of zelfs een hogere positie te behalen.
Voortgezette opleiding kan u helpen grote stappen te zetten in uw carrière en in de toekomst. Het kan u toelaten om meer geavanceerde posities te verwerven en uw inkomen te verhogen.